43ZN1XfzYNd5ZsP_No76kCpdMZaaB_Mr
Oblast hlavy

Časté potíže v oblasti hlavy

migrényCNS, paměťpotíže očípotíže s vlasypotíže s pletí
Oblast hrudi

Časté potíže v oblasti hrudi

plicní infekcealergie, astma, bronchitidazadýchávánícysty v prsou
Oblast břicha

Časté potíže v oblasti břicha

žaludekslinivkajátrapotíže s vyprazdňovánímgynekologické potíže

Jídlo jako lék


Stravní opatření ke zlepšení kvality života

Potraviny, zhoršující zdravotní stav:

Obecná zásada: zpočátku tyto potraviny omezit, do budoucna vynechat

  1. bílá vymílaná pšeničná mouka a výrobky z ní (rohlíky, bílý chléb)
  2. bílý cukr a sladkosti - oslabuje imunitu, podporuje plísně, kvasinky, bakterie, zahleňuje
  3. klasická kuchyňská sůl a slané pochutiny - způsobuje otoky, zatvrdliny, oslabuje ledviny
  4. mléčné produkty, kravské-zahleňují, alergizují, hůře stravitelné, 
  5. živočišné tuky, maso, pozor na uzeniny - ty vynechat hned od počátku léčby
  6. brambory - v nadbytku poškozují klouby, vždy vařit na páře s kmínem nebo péct ve slupce
  7. nadměrná konzumace ovoce s pečivem-okyseluje vnitřní prostředí Zvýšená nebo nevhodná konzumace těchto potravin vede ke zhoršení metabolismu těla, tedy špatné látkové výměně.


Potraviny, zlepšující zdravotní stav:


OBILOVINY

  • celá obilná zrna, celozrnné mouky, kaše z nich
  • jáhly, pšenice špalda, graham, tvrdá pšenice semolina (špagety), ječmen, ječné kroupy, oves(vločky), žito(žitný chléb), amarant(sušenky), pohanka, rýže natural, rýže Basmati, divoká rýže, celozrnné pečivo
  • na zahuštění polévek a omáček používat kukuřičný škrob, Kudzu, různé celozrnné mouky
  • na přípravu knedlíků, pečení buchet a moučníků používat kypřící prášek bez fosfátů


ZDRAVÉ SLAZENÍ

náhrada bílého cukru:

  • slady: ječmenný, rýžový, kukuřičný
  • sirupy: javorový, datlový, rýžový, kukuřičný, z agáve
  • amasaké: jáhlové, ovesné, rýžové
  • fruktóza: ovocný cukr
  • náhrada čokolády a bonbónů: karob, sezamela - směs rýžového sirupu a sezamového semínka, džemy s fruktózou 


SŮL, MOŘSKÉ ŘASY

  • mořská sůl
  • Miso pasta: sojová, ječmenná, rýžová- přidávat do polévek, omáček
  • mořské řasy: Nori vločky- sypat do polévek a zeleninových jídel, Wakame, Arame, Agar-Agar, Kombu a jiné- přidávat do polévek, omáček aj. malý kousek řasy velikosti poštovní známky, povařit
  • Tamari, Shoya- půl víčka do omáček nebo polévek
  • ocet - nepoužívat klasický, ale jablečný, rýžový, vinný nebo tzv. umeocet-zálivky
  • koření: dávat přednost jemnějším chutím a koření střídat, např. estragon, libeček, bazalka, kurkuma, vanilka, kmín, dobromysl, medvědí česnek, česnek, bobkový list, tymián, hřebíček apod., omezit chilli a kari


NÁHRADA MLÉKA

  • při alergii na kravskou bílkovinu používat mléko rýžové ( nejlepší značka Natumi), sojové, ovesné, pohankové nebo mandlové
  • kozí výrobky- kozí mléko, kefíry, jogurty, sýry
  • v létě je vhodné jíst mléčných produktů podstatně více než v zimě, neboť mají ochlazující efekt
  • rostlinná másla mohou nahradit klasické máslo (značka Alsan, Provamel)


LUŠTĚNINY, SEMENA, OŘECHY

  • velmi vhodná strava a zdroj kvalitních bílkovin: sója, čočka, fazole, hrách, cizrna- úprava nejlépe v nerez tlakovém hrnci, jíst menší množství častěji, vařit společně s kořením
  • sojové produkty: sýry Tempeh, Tofu, karbenátky, sojové tatarské omáčky, tofunéza- náhrada nezdravé majonézy
  • semena a ořechy denně v malém množství, střídat mandle, vlašské, lískové, slunečnicová, lněná,sezamová, dýňová semena


MASO

  • omezit červená masa (vepřové, hovězí)
  • upřednostnit krůtí, králičí, domácí kuřecí (kupované může obsahovat zbytky antibiotik, plísně)
  • ryby! mořské a sladkovodní
  • občas kachna, slepice, jehněčí, zvěřina
  • vhodná úprava masa: vaření, dušení, pečení, výrazně omezit smažení a grilování!!!
  • olej: nejlepší slunečnicový, olivový za studena lisovaný- nepřepaluje se!
  • vejce: slepičí střídat nebo nahradit křepelčími, tepelně zapracovat do jídla


ZELENINA, OVOCE

  • zelenina je vynikající téměř všechna - výborná je černá ředkev, zelí, bílá ředkev Daikon, brokolice, kedluben, květák, mrkev, cibule, porek, salátová okurka, petržel, celer, kapusta
  • obecně upřednostnit listovou a kořenovou zeleninu před rajčaty
  • při ledvinových a kloubních potížích vynechat papriky, rajčata, lilek, špenát
  • úprava zeleniny: kousek syrové v páře, blanšírované, vařené, pečené
  • kvašená zelenina - kvašené zelí, pickles
  • obecně v létě spíše listová a lisované saláty, v zimě spíše kořenová
  • ovoce upřednostnit z domácích zdrojů a našeho pásma: jablka, hrušky, švestky, třešně, višně, meruňky, broskve , rybíz, angrešt
  • jižní ovoce z obchodů jíst méně (alergie, plísně...)
  • obecně konzumovat ovoce spíše v létě, v zimě málo (ochlazuje)


TEKUTINY, PITNÝ REŽIM

  • nejlepší je pití kvalitní neperlivé vody, ne příliš chladné - kojenecká voda
  • minerální vody s nízkým obsahem sodíku ( Magnezia, Rájec, Bonaqua)
  • náhrada kávy: melta, čekanka, karo
  • čaje zelený, Rooibos, bylinkové, ovocné čaje omezeně – okyselují
  • čerstvě vymačkané ovocné a zeleninové šťávy


Pokud je to realizovatelné, je nejlepší nakupovat potraviny v biokvalitě, jíst v klidu, ne ve spěchu, bez stresu, ne ve fast-foodech (jídlo do ruky). Vhodné jsou menší porce, častější. Jídlo řádně žvýkat.

Většinu doporučených potravin již lze nakoupit v některých supermarketech nebo v prodejnách zdravé výživy.

Dobrou chuť!


<< zpět

Nákupní košík
Akční slevy

 

 AKCE MĚSÍCE ČERVNA!

NOVINKA: TERAPEUTICKÉ KAŠE

MYCOSYNERGY

 

Součástí členství v klubu Energy je bezplatná KONZULTACE Vašich zdravotních obtíží a PORADENSTVÍ prostřednictvím e-mailu nebo telefonu 608158419.

více

Jsem jin nebo jang konstituce?

Jsem jin nebo jang konstituce?

Otestujte se - jaký jste konstituční typ!

více
Rada pro toto období

Rada pro letní období

Rada pro letní období

Léto budiž pochváleno, jak praví klasik. Letní období, zaručeně nejoblíbenější díky dnům volna, prázdninám, cestovatelským zážitkům, lenošení a užívání si pohody, nám přináší teplé a horké počasí. Někdy je toho horka až příliš a náš organismus se musí před horkem chránit. Jak?

více
Ochrana osobních údajů + cookies souhlas (Cookie nastavení) Facebook Copyright © 2002 - 2012 McRAI s.r.o.
Real application for internet